Patiëntcomfort en communicatie | Radboudumc
Centraal in de training staat de vraag hoe zorgprofessionals ondersteund kunnen worden bij het anders omgaan met de patiënt zodat angst-en pijngevoelens minder een rol spelen.
Vaak is bewustwording en een kleine verandering in stijl van taalgebruik, iets wat geen extra tijd kost, al voldoende om misverstanden tussen patiënt en zorgprofessional te voorkomen en kan hiermee al een beter rapport tot stand gebracht worden. In deze training ga je aan de slag met deze communicatietechnieken.
Veel klachten van patiënten zijn terug te voeren op verstoringen in de communicatie tussen patiënt en zorgverlener. Door een betere positieve communicatie met patiënten zal niet alleen de patiënttevredenheid worden vergroot, maar ook de tevredenheid van je eigen werk. Wanneer dit ook nog eens aangevuld wordt met hypnotisch taalgebruik en gebruik van een (hypnose) script wordt de communicatie nog verder geoptimaliseerd waardoor medische ingrepen efficiënter, veiliger en comfortabel voor zowel patiënten als zorgverleners.
Met hulp van achtergrondinformatie en voorbereidende opdrachten besteden we tijdens de contactbijeenkomst maximaal aandacht aan de gesprekstechnieken.
Competenties:
Communicatie (4 punten).